Vårförstlingar med andra ord… Tycker det är ganska fattigt på min vanliga runda, både med växter, fåglar och andra djur. Så det gäller att hålla korpgluggarna på skaft! (idiomatisk uttryckskontamination) Detta skådade mitt norra (öga) igår:

Tror det är en strutbräken. Lägg märke till den excellenta gröna skyddsfärgen! Nästan omöjlig att upptäcka. 
Med himlen som bakgrund däremot ser man ju vad det är fråga om. 
I fågelvärlden finns det sommargyllingar (ingen sån på min runda än). I växtriket finns det sommargyllenar, som på bilden. 
Sommargyllen i närbild. Sommarn är på gång, det ser man tydligt. 
Kan nån förklara varför jag tycker dom här är så snygga? 
Tror det är f.d. fibbelblommor av nåt slag. 
Den här fjärilen höll på att veckla ut sig. Såg riktigt rörig ut. 
Här har han fått lite bättre ordning på sig. 
Kan ni se fräknarna på den här fräkenväxten? Det kan inte jag. 
Nån sorts små fräknar/prickar ska den ha nånstans…
Liked this post? Follow this blog to get more.