Tveksam till om den här texten håller som bara text, utan musik. Det finns en låt till den, inte riktigt färdig… Alla låttexter är förvisso en form av vers, men alla håller inte i sig själva; musiken har nån sort förlåtande funktion visavi texten, trots allt.
Det är i alla fall jäkligt roligt (tycker jag då, men förmodligen ingen annan, men det skiter jag i) att jag har fått för mig att göra en eller annan låt ytterligare innan jag dör. Den här skulle kunna bli texten till opus 103.
Och så var det det att jag fick syn på den här bilden… Den fungerar ju perfekt som illustration till låttexten.

säga som man känner
pladdrar imbecillt
natt o dag, dag o natt
av meningslösa trevligheter
blir sinnet slött o matt
eller tiger som muren
tycks likgiltig för allt
lägger ner sin röst
ingen tröst, så tufft o kallt
chorus:
att tala, fast intet känna
är att bedra
att varken känna eller tala
alls inte heller bra
att känna, men intet säga
ger vemod natt och dag…
men av att säga som man känner
görs själen glad
av hjärtats kärlek
hörs inte ett spår
vill men vågar inte
säga att han får
eller hur rädd som helst
men stolt nog att säga
jag älskar dig
vägra att väja
säga: jag älskar dig
chorus:
att tala, fast intet känna
är att bedra
att varken känna eller tala
alls inte heller bra
att känna, men intet säga
ger vemod natt och dag…
men av att säga som man känner
görs själen glad
Kanhända jag följer upp med att lägga ut musiken så småningom. Men jag lovar inget…
Liked this post? Follow this blog to get more.