När dammet väl lagt sig – låt det ligga…

Skulle försöka leta upp en försvunnen liten fjärrkontroll i vardagsrummet igår. Har försökt tidigare, men inte lyckats, så nu tänkte jag gå igenom varenda kvadratmillimeter i rummet. Flyttade till och med på soffan, som stått där den står sen jag ställde dit den för oräkneliga år sen.

Det skulle jag inte ha gjort.

För under soffan uppenbarade sig väldiga dammlager, som jag sög upp med dammsugaren. Men mycket av dammet for förstås omkring i luften, vilket orsakade en allergichock hos mig (vet sen länge att jag är allergisk mot damm och kvalster, men brukar inte ha särskilt ont av detta normalt). Började nysa och snora som en galning, och vad värre var: hade rejält svårt att andas. Detta eftersom min astma nådde tidigare okända nivåer. Det håller i sig fortfarande idag.

Usch o fy fan i helvete…

P.S. Fjärrkontrollen lyser ännu med sin frånvaro…

Liked this post? Follow this blog to get more.