Jag vill brännas av elden
Släckas i vattnet
Svepas bort av vinden
Och begravas i jorden
Ett mysterium att leva
Ett mysterium att dö
Ett mysterium att leva och dö
Jag övermannades av regnet, men återvanns
Jag gick förlorad i floden, men återfanns
Jag sjönk i sjön, men kom upp, omgjordad
Jag uppslukades av havet, men gick inte förlorad
Kremerades i ugnen, men återuppstod
Slickades av flammorna, drack svalka ur mitt blod
Sveddes av passionen, men askan glödde röd
Slängdes i vulkanen, undflydde min död
Ett mysterium att leva Ett mysterium att dö
Ett mysterium att leva och dö
Kidnappades av stormen, tog mig hem igen
Yrdes av tyfonen, mildbrisen var min vän
Knäcktes av orkanen, fann friden i dess öga
Virvlad av tornadon , men föll inte till föga
Nedgrävd djupt i mullen, kravlade mig opp
Slukades av gyttjan, men urberget satte stopp
Kvävdes i moränens ås, fann andan än till slut
Paralyst i leran, men betala’ nödtribut
Ett mysterium att leva Ett mysterium att dö
Ett mysterium att leva och dö
Jag vill brännas av elden
Släckas i vattnet
Svepas bort av vinden
Och begravas i jorden
Ett mysterium att leva
Ett mysterium att dö
Ett mysterium att leva och dö
Jag har gjort fem låtar på kort tid nu. (2-3 veckor. Vete fan vad det tagit åt mej.) Det här är den femte. “Gjort fem låtar” betyder här hittat fem textfragment (på datorn, inte i skogen), som jag redigerat och sen satt musik till. Håller på att lära mig spela in mig själv via ljudkortet i replokalen. Lyckas jag någorlunda med det, så ska ni, kära bloggläsare, bli de första att få lyssna…
Man skulle ju kunna säga att den här texten är ett utflöde av den s.k. elementsviten, alltså Soggylåtarna Fire, Water, Air och Earth. Lyssna gärna på dom genom att klicka på länkarna här. Det är bra låtar tmf (ta mej fan)!
Liked this post? Follow this blog to get more.