Imse Vimse har det bra nuförtiden

Ja, för det regnar ju sällan eller aldrig (som farsan brukade säga, orolig för trädgårdstorka). Så Imse Vimse behöver inte klättra upp så mycket (efter att ha blivit bortspolad av regnet). Den här har inte ens spunnit nåt nät (ska fråga min systerdotter vad det är för en, hon är spindelnörd), utan sitter och gonar sig på en askknopp:

Den här har i alla fall nätat. Men han är liten och spenslig (skulle jag vilja säga). Inte så konstigt, det är ju knappt några insekter på gång än. Antar att det är för kallt på nätterna än så länge (förutom att dom förstås är ohemult plågade av invasivarten framför alla andra: vi tvåbeningar alltså).

Liked this post? Follow this blog to get more.