Fortsatt hostande

Ja, direkt sämre blir det väl inte, men inte bättre heller, det ska gudarna veta. Om ett par veckor är man bra, kanske. Så känns det i alla fall. Funderar över vad det kan vara för evolutionär fördel för människan, att ha förmågan att hosta och hosta och hosta – helt utan några positiva effekter. Tvärtom, jag har fått träningsvärk i ljumskarna pga hostan. Och upp nåt får man ju så gott som aldrig. Nej, det enda målet med hostattackerna är att tillfälligt få bort retkänslan i luftstrupen.

Det skräller och skrålar… Enda lindringen är att lägga sig på knä i sängen, med huvet ner i kudden, och utgå från det läget, hoppas på en kort hostfri period. Det förekommer faktiskt lugnare perioder. Riktigt så illa som de första 2-3 nätterna blir det förhoppningsvis inte igen. Det gäller ju att få sova lite grand, för att överleva.

Liked this post? Follow this blog to get more.